måndag 31 januari 2011

Lönngången: R. alba ´Suaveolens´


Den här underbara doftbomben, namnet betyder ju också väldoftande, är en av mina första albarosor. Den blev flyttad hit när vi gjorde Lönngången, det blir med tiden ganska trångt för rosor här med min planteringsstrategi och den behövde mer livsrum! Jag har alltid tyckt att namnet är svårt att uttala, visst borde det finnas fonetisk skrift i rosböckerna, men just nu säger jag svavolens.....typ. Jag får säkert justera uttalet, kanske redan idag!? Den har verkligen porslinslika blommor. Idag är det sista dagen i januari, så fort den här månaden har gått, det känns som nyss att vi satt med våra pomacglas och skålade in det nya året! Ha det gott mina rosenvänner!

1 kommentar:

  1. Bara jag som var inne hos dig en snabbis, för att få lite vårkänslor:)
    Kramis
    Camilla

    SvaraRadera