lördag 1 januari 2011

Älskad pimpinell: Beaut of Leafland


Nu är det ganska länge sedan jag orkade skriva något i bloggen,men jag gör en nystart när det är nytt och spännande år framför. Just nu sitter jag och går igenom bilder på pimpineller som jag ska presentera för Bergslagsrosen om ett par veckor när de kommer hem hit. Det är alltid lika härligt att få träffa sina närmaste rosenvänner. Jag har fastnat på Beauty of Leafland, så vacker på bild, och i verkligheten om det inte regnar. Jag vet inte många rosor som ogillar regn är skönheten från bladlandet. Den är kanadensisk släktskapet och har trots det en doft som överträffar det mesta. Den är alltså en ros med stora fördelar, men med lika stora nackdelar.

4 kommentarer:

  1. Mmmm - den var verkligen tilltalande. Ljuvlig, helt enkelt!

    SvaraRadera
  2. Underbar ros;) God fortsättning/Monne

    SvaraRadera
  3. Den verkar fin! Önskar du får ett bra rosenår!/Saga

    SvaraRadera
  4. Väldigt söt!
    Gott nytt rosår;)

    SvaraRadera