torsdag 13 januari 2011

S:a Rosengången: Agar


När man söker på Agar på Help me Find, så finns två gallicor, en som är från 1836 och framtagen av Laffay och en från 1843 som Vibert har gjort. Jämför man med bilderna på dennna sökmotor så är det nog den från 1843 som jag har. Blomman är stor, tung och något marmorerad. Dofen är "lagom". Nu har jag bara bild på en ros till i Södra Rosengången, en klättrare som jag presenterar i morgon. Jag måste komma ihåg att ta med kameran ut lite oftare i sommar! Idag har vi lite över 4 grader kallt, klarblå himmel som solen inte har höjt sig upp till än! Ha en bra dag!

3 kommentarer:

  1. Man tycker att man inte gör annat än fotart i trädgården, men under vintern upptäcker man att det är massor av bilder man saknar!

    SvaraRadera
  2. Säger som du Susie... sitter i samma situation...
    Men till sommaren skall jag försöka fota allt!

    SvaraRadera
  3. Vi får bilda en fotoklubb med den ständiga uppmaningen: Du har väl kameran med dig ut?

    SvaraRadera