lördag 20 februari 2010

Klätter och kläng - ´Captain Samuel Holland´



Den käre kaptenen är en kanadensisk ros, framtagen av Dr. Felicitas Svejda i Explorerserien. Nu har kanadensiska rosor och jag, generellt sett, inte något gott förhållande (frånsett rugosorna) men ´Captain Samuel Holland´sköter sig riktigt bra. Den sitter i min Stora Rosengång, där jag har mest gallicor, så färgen är inte helt lyckad när de är i blom. Fördelen är att kaptenen blommar långt in på hösten. Jag tror inte att den är så enkel att få fatt på i Sverige. Tyvärr, för den är en trevlig klätterros. Saknar doft, men vad kan man begära av en ros som blommar konstant.

3 kommentarer:

  1. Bra att den blommar konstant - färgen för skarpt cerise.

    SvaraRadera
  2. Som vanligt visar du vackra rosor.
    /Christina

    SvaraRadera
  3. Tackar, jag älskar att fresta mina medmänniskor med rosor!

    SvaraRadera