måndag 12 juli 2010

Idag blommar........281 sorters rosor!


Jag tror jag svimmar! Varje dag jag räknat så har jag glömt den nya rabatten "Södra Rosengången". Så nu tog blomningen ett rejält skutt uppåt! Alla rosor där blommar för första gången, flera är ovanliga gallicor så det blir trevligt att få fota lite i kväll. Vi gjorde den rabatten i våras. Nu är det alldeles för starkt solsken! En ros jag fotade i går kväll är ´Geschwind´s Nordlandrose II´. Jag har sen tidigare ettan, en rosalila skönhet. Den här verkar också bli en trevlig klätterros. Den blommar för första gången och den är varmrosa och ganska stor. Jag hoppas mycket på den. Glöm inte dricka idag också, det blir VARMT!

5 kommentarer:

  1. Oj oj oj!!! Vilken doft det måste vara. Många av mina rosor har redan blommat över men många remonterar ju så dom får jag njuta av snart igen.

    SvaraRadera
  2. Inte bara en underbar doft utan även ett otroligt trevligt surr från alla humlor och bin måste det väl vara?
    Vilken fantastisk rosprakt du har, något helt otroligt!

    SvaraRadera
  3. Jag är grön av..., nej glad över att hitta rosenblogg. Skulle vilja starta egen men har just nu bara en enda, i kruka på balkongen, en Mme Boll. Härligt. Anki

    SvaraRadera
  4. Otroligt! Vilken söt ros. Hur håller du reda på alla. Jag har kanske trettio olika rossorter och vet inte alltid vilken som är vilken! Hälsn mimi

    SvaraRadera
  5. Jag skulle inte hålla reda på alla, särskilt inte de nyare som jag inte lärt mig än, om jag inte hade skyltar!

    SvaraRadera