fredag 2 juli 2010

Idag blommar........133 sorters rosor!



Förmodligen blommar fler, men jag är så upptagen av att bara njuta att det är lätt att tappa räkningen. En sådan dag! ROSENS DAG, då alla rosenvänner i hela landet samlas till olika aktiviteter i ROSENS tecken. Den här utsikten möts jag av varje morgon när jag går min morgonrunda! Ni förstår nog att livet känns gott då. ´Ritausma´blommar också så fint idag, färgskalan är en njutning den också. Mmmmmmmmmmm. Ha en bra dag i rosens tecken!

3 kommentarer:

  1. Det är verkligen vackert hos dig, synd att jag inte kunde komma, det hade varit jättekul. Lova att ta bilder och visa så vi som inte kunde vara med får se hur ni har det.

    För oss blir det en tur till stranden och sedan skall jag plantera i min lilla rosengård.

    Jag hoppas att årets pomros blir Järna gallican, den är helt fantastisk och doftar jättegott.

    Kram
    Nina

    SvaraRadera
  2. Nej, det är inte Järnagallican.

    SvaraRadera
  3. Ritausma är fantastisk. Jag har köpt en planta av dem,få se om den tänker blomma redan i år. Hälsn Mimi

    SvaraRadera