fredag 23 juli 2010

Idag blommar........137 sorters rosor!



Hmmm....när det är färre än 100 så slutar jag att räkna och nu går det undan! Finast är nu alla myskrosor och idag speciellt ´Cornelia´, en av gubbens favoriter dessutom. En av de rosor jag själv är nyfiken på hur den ska utveckla sig är austinrosen ´´Clair Austin´. En tätt fylld liten skönhet med underbar doft. Hon sitter i Vita Rabatten, herrgårdsavdelningen, vad annat? Grenverket är något klent till de tunga blommorna som inte är så jättestora. Ha en bra dag!

3 kommentarer:

  1. Clair Austin verkar vara spännande. Cornelia (hoppas jag) har jag köpt i år men inte sett blomma ännu. Köpte den för ett par år sedan men den rosen var felmärkt så jag fick en annan i stället. Hoppas verkligen att det är rätt denna gången.

    SvaraRadera
  2. Kan "se" 'Clair Austin' där på sin plats om jag blundar. Passar ju perfekt!

    /Anette

    SvaraRadera
  3. Cornelia var jättesöt med dom mörka knopparna till den ljusare blomman. Helt klart en ros i min smak!

    SvaraRadera