onsdag 9 juni 2010

Idag blommar........




Livet är bara för underbart just nu. Jag älskar dagern den här tiden på året. Den är så len mot själen. Jag har ju nämnt att vi har massor av tulpaner i rosrabatterna i väntan på rosornas egen blomningstid. Vi har också en hel del perenner. Nu har skäggirisarna börjat blomma och de är så lättälskade! Jag vet inte vad den här heter, den är en gåva från en trädgårdsvän som inte längre finns. Det är några sorters rosor i blom nu, bland annat R. pendulina, som brukar vara den som är först på plan! Jag måste också visa tupanen ´Creme Upstar´, den liknar på håll rosenpion, som också blommar i trädgården nu.

4 kommentarer:

  1. Jag håller med...alldeles,alldeles underbart,bara att tiden går så väldigt fort nu,Härligt med irisar,jag har flera år tänkt skaffa mer men det blir mest rosor..Ha de bra/Saga

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder. Irisen var ju bara så läcker:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Det är härligt med rosorna som börjar blomma nu. Jag blir helt tossig och vill bara att veckorna skall gå lite fortare så det börjar blomma ännu mer, är otålig :-)

    SvaraRadera