måndag 14 juni 2010

Idag blommar........20 sorters rosor!



Oj, nu exploderar det ute! På morgonen var det 16 sorter och nu när jag ut på dagens fotrunda är det 20 sorter. En av raringarna är Rosa x harisonii. Den namningen betyder att det är en harisonii-ros, eller foetida, men det kan man inte tro när man kikar på den rosenröda rosen. Den är jättesöt och jag storgillar den! I "Vita Rabatten" har brudhallonet börjat sin blomning. Den har tagit ganska mycket stryk i vinter och har gått tillbaka en del, men den lever och blommar, det är huvudsaken.

4 kommentarer:

  1. Imponerande!
    Hur många sorter har du egentligen?

    SvaraRadera
  2. Hade hoppats på bild av alla tjugo, men man njuter säkert mer av dem en i taget! Hälsn mimi

    SvaraRadera
  3. Jag skäms nästan att erkänna att jag har över 700 sorter.........(rodnar)

    SvaraRadera
  4. Wow! Här har inte en enda ros börjat blomma. Kanskle beroende på att jag nästan bara hade klängrosor innan årets plantering - och där var det många som frusit ned.

    SvaraRadera