onsdag 21 april 2010

Spinosissimarosor - ´Frühlingsschnee´



Det är tufft att vara samlare! Så snart jag fick klart för mig att det fanns fler rosor i Frühlingsserien än de som vanligast säljs i Sverige (-gold, -duft, -morgen) så var jag naturligtvis tvungen att få fatt på dom. Så hem kom för ett par år sedan ´Frühlingsschnee´och ´Frühlingsanfang´(den sistnämnda har jag inte någon bild på tyvärr för den är himla snygg!) Doften på ´Frühlingsschnee´är stark och helt underbar och blommorna är handflatestora. Den ska bli upp mot 2 meter, men så hög är jag inte säker på än att jag vill ha den på den plats den sitter. Kolla in knoppen! Helt underbar.

2 kommentarer:

  1. Den knoppen ser så ädel ut...underbar...
    vill ha....
    farligt att titta in till dig, vill ju ha alla rosor du visar!
    Ha det gott! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Knoppen, så vacker! Bara därför kan man säkert skaffa den. Är inte alldeles säker på att jag uppskattar upplysningen om dessa olika "Frühlingsrosor", någonstans måste man dra gränsen för rosor, måste man inte? Skämt åsido (för det var det :-)) så uppskattar jag verkligen dina serier, även om jag inte skrivit tidigare.
    /Kristina (i Småland)

    SvaraRadera