onsdag 7 april 2010

Spinosissimarosor - ´Beauty of Leafland´


Stora, vackra och ädelrosformade rosor, kan man bli annat än förälskad? Färgen är underbar, lite rosa, lite vit, lite gul och doften är stark och berusande! Lättälskad ros med andra ord. ´Beauty of Leafland´gör sannerligen skäl för sitt namn. Jag har bara haft den i ett par, tre år och den har ännu inte nått upp till full höjd ~2,5 meter. Men jag ser verkligen fram mot det. Fast, precis nu, kommer jag ihåg var den är planterad, i en häck, så den får nog inte bli så hög, häcken ska hållas i ~1,5 - 1,75 meters höjd. Den har kanadensiskt blod i sig, spinosissiman ´Haidee´är den ena föräldern, en annan lättälskad ros som kommer lite senare.

4 kommentarer:

  1. Se där är en som gör själ för namnet, en riktig skönhet.

    /Anette

    SvaraRadera
  2. Åh så vacker.Den rosen ska ingår i min nya rosgång vid garageväggen.Jag ska bara plantera Alba och Spinossissimarosor där.

    SvaraRadera
  3. Vi har den på Kärleksstigen, blommar så tidigt och kort så ibland hinner man nästan inte se den i blom. Men väldigt blomrik och sprider sig som sjutton.

    SvaraRadera
  4. Vilken skönhet. Ser att Inger har koll, vilket betyder att den klarar sig här hos oss.

    SvaraRadera