söndag 9 maj 2010

Spinosissimarosor - ´Mrs Colville´


Den här spinosissiman är en korsning mellan R. pendulina och en spinosissima. Letar man på nätet så framgår det inte vilken spinosissima, men jag skulle vara förvånad om det inte var ´Single Cherry´. Doften är oerhört stark och fin, man blir helt salig kan jag lova! Färgen är mer åt det vinröda hållet och saknar den silverfärgade baksidan på kronbladen om man jämför med ´Single Cherry´. Den blir också en nättare buske strax under metern. Jag tycker ståndarkransen är så fin på den. Min salig mor broderade mycket dukar och ståndarkransen på ´Mrs Colville´ser ut precis som på hennes broderier.

2 kommentarer:

  1. Kanske ingen vits, men jag försöker igen! (ler)
    Vadå kanske "vän av ordning" undrar?
    Jo, att "flörta" lite med de tuffa och ibland hårdnackade men underbara trädgårdbloggarna!
    En härlig jordnära grupp människor som man inte kan lura in på sin blogg hur som helst, att sedan locka till en kommentar kan vara en omöjlighet!
    Fast de gånger, det fungerat, så brukar ljuv musik uppstå och en härlig symbiös mellan klorofyll och galenskap uppstår!
    Ibland får jag uppmuntrande kommentar typ "Tack, fin blogg, men inget för mig" eller "det var det fräckaste, fy, vet hut vilken hemsk blogg", ja, det är inte lät att vara människa inte, Kalla sig Vikingahövding på sin blogg och gilla växter och påta i jorden kanske en omöjlighet, men jag försöker förena det omöjliga!
    Sitter idag och tittar och njuter av alla fina "växt/trädgårdbloggar" som finns, skriver en rad på en del som din, där jag riktigt känner doften av vår, liv och livsbejakande!
    Ja, som sagt, en slags hälsning ifrån en som kallar sig Ulv Röde!
    PS:Ibland när det är fest så äter jag tulpaner!

    SvaraRadera
  2. Hej på dig själv Ulv Röde! Vad härligt att min blogg kunde tilltala ditt vikingasinne! Välkommen tillbaka.

    SvaraRadera