fredag 4 februari 2011

Lönngången: R. centifolia ´Juno´


Den här doftbomben, för det är den verkligen, är tursamt nog inte alltför svår att få fatt på. De välsorterade rosplantskolorna har den. Doften, som är bedövande god, har jag redan nämnt. Blomman är tätt fylld och knoppen som en liten boll, ja, den har sannerligen ett utseende som tilltalar de flesta. Ändå ser man den inte ofta i trädgårdarna, inte ens Lars-Åke nämner den i sin rosbibel......??????? Jag kan verkligen rekommendera den. Igår när det var töväder började jag funder över om det var dags att börja täcka klätterrosorna, men idag snöar det igen, så jag slipper fundera ett tag till. Tack för det. Ha det bra mina rosenvänner!

2 kommentarer:

  1. En helt perfekt ros i mina ögon, så vacker.

    Ha en bra helg,
    Kerstin

    SvaraRadera
  2. Åh, den här har jag varit bra sugen på rätt länge utan att ha kommit till skott. Min ena hund heter dessutom Juno så då är den ju nästan ett måste!
    /Mimmi

    SvaraRadera